۱۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۸
تعداد بازدید: ۳۱۳۳۱۰
مدیرعامل شرکت ستاره فولاد گفت: متاسفانه هیچ مشوقی روی بخش صادرات در حال حاضر ارائه نمی شود و جدا از این که مشوق ارائه نمی‌شود عمدتا جلوی صادرات هم مانع وجود دارد.
کد خبر: ۳۰۹۷۷

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، دولت سیزدهم برای عملی شدن شعار سال که «مقام معظم رهبری» آن را«مهار تورم و رشد تولید » نامگذاری فرمودند، بسته تشویقی و حمایتی را برای تولید کنندگان داخلی اعلام نمود، اما زمانیکه پای صحبت این قشر مولد می‌نشینیم متوجه می‌شویم که نه تنها حمایتی صورت نمی گیرد بلکه موانعی هم در این مسیر قرار داده شده است.

هیچ مشوقی روی بخش صادرات ارائه نمی‌شود| ارزش افزوده هایمان را هم هنوز از دولت طلبکاریم!

 جناب آقای نیکبافت شما در سال 1402 به عنوان واحد برتر در صنعت معدن شناخته شدید و مقام بهترین کارآفرین سال 1401 در استان را هم کسب کردید  خداقوت و دست مریزاد به شما میگویم لطفا کمی در مورد شرکت خود به ما توضیح می دهید ؟

نیکبافت: شرکت ستاره فولاد سه سال است که تاسیس شده و قبل از تاسیس قریب به 30سال در بخش بازرگانی فعالیت داشته و کالاهایی را به کشورهای آسیا میانه صادر می کرده است. در حال حاضرعمده تولید ما لوله و پروفیل  است که 30%از تولیداتمان را به کشورهای آسیای میانه همچون ترکمنستان، تاجیکستان، ازبکستان صادرات داریم .

با توجه به شعار سال و مشوق هایی که توسط دولت سیزدهم برای صادرات تولید کننده های داخلی در نظر گرفته اند  به شما هم مشوقی تعلق گرفته است ؟

نیکبافت:  در حال حاضر متاسفانه هیچ مشوقی به بخش صادرات ارائه نمی شود. جدا از این که مشوق ارائه نمی‌شود عمدتا مانعی هم جلوی صادرات وجود دارد و ما به عنوان یک  صادر کننده هنوز ارزش افزوده هایمان را از دولت طلبکاریم که همین موضوع یکی از موانع اصلی صادرات است چون قیمت کالا هایمان گران تر در می‌آید. 

بخش دیگر هم حمل و نقل است که خود حمل و نقل یکی از موانع صادرات شده است. متاسفانه حمل و نقل ریلی ما خیلی گران است و امکانات نداریم .

 شرکت ستاره فولاد آسیا برای چند نفر به صورت مستقیم و چند نفر را غیر مستقیم شاغل کرده است؟

نیکبافت:  در شرکت  فولاد آسیا  110 نفر مستقیم و 50 نفر به صورت غیرمستقیم در گمرگات در حال فعالیت هستند .

برچسب ها: #توسعه صادرات #صادرات دولت تولید داخلی
ارسال نظر
آخرین اخبار